Egyéb hasznos tudnivalók - GYIK
Egyéb hasznos tudnivalók - GYIK
Eredeti forrás: http://mintawebaruhaz.fogyasztovedelem.kormany.hu/hu/
NFH - Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Az eredeti forrás tartalomvédett (lásd: http://mintawebaruhaz.fogyasztovedelem.kormany.hu/hu/joginyilatkozat), így az alább megjelenő tartalmak átiratok, kivonatok, az eredeti források megjelölésével.Ha túl szép ahhoz hogy igaz legyen, valószínűleg tényleg az.
Fogadjuk kellő távolságtartással és gyanakvással az azonnali meggazdagodás lehetőségével kecsegtető, a „józan észhez” viszonyítva is túlságosan (feltűnően) kedvező árat, „ingyenes ajándékot” ígérő ajánlatokat vagy fantasztikus nyeremény kiutalásáról értesítő tájékoztatásokat. Az azonnali meggazdagodásnak nincsenek tisztességes módszerei, az ilyen ajánlatokat komolyan vevő fogyasztók hiszékenységét kihasználva kizárólag a csalók vagyona növekszik.
Legyen gyanús, ha minden előzmény nélkül veszi fel velünk a kapcsolatot a vállalkozás.
Szintén gyanakvásra adhat okot, ha korábbi fogyasztói kapcsolat, azaz előzmények nélkül kapunk kéretlen hirdetéseket (telefonon, sms-ben, levélben vagy e-mailben) olyan személytől, akiről még soha nem hallottunk. Lehetőleg ne kattintsuk olyan weboldalra, amelynek címe egy kéretlen e-mailben szerepel.
Soha ne küldjünk pénzt vagy adjuk meg bankkártya adatainkat olyan személynek, akit nem ismerünk és akiben nem bízunk.
Tudjuk meg először, hogy kivel van dolgunk. Keressünk rá a cégre, a személyre, a termékre vagy az ajánlatra az interneten és ellenőrizzük a cég elérhetőségi és egyéb adatait, mielőtt pénzt küldünk a részére. Megbízható és komoly vállalkozások soha nem kérik e-mailen, telefonon vagy szöveges üzenetben a személyes adatainkat, banki vagy pénzügyi információinkat.
Szükséges-e bejelentkezni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósága által vezetett adatvédelmi nyilvántartásba a webáruházaknak?
Abban az esetben nem, ha nem valósul meg hírlevél küldés és az adatkezelővel ügyfélkapcsolatban lévő személyek adatait
közvetlenül az érintettől veszik fel,
az adatkezelés célja az érintett számára ismert,
a kezelendő adatok fajtája, az adatkezelés időtartama (adattörlés) előre meghatározott,
az adatokat csak az előre meghatározott céllal összefüggésben használják fel,
az adatok nem kerülnek ki az adatkezelő kezeléséből,
az érintetteket minderről megfelelően tájékoztatják.
Ugyanakkor amennyiben a webáruház pl. online hírlevél szolgáltatás útján reklámcélú küldeményeket (direkt marketing) is eljuttat ügyfeleinek, úgy ebben az esetben már kérelmezni szükséges az adatkezelés nyilvántartásba vételét a NAIH-nál.